Monday, September 25, 2006

مدیا پلیری فوق العاده برای فایرفاکس

اگر شما هم مثل خیلی های دیگه موقع مرور صفحات وب به موزیک ، پادکست ، رادیو دلخواهتون گوش می دید و از فایرفاکس استفاده می کنید این اکستنشن امروز ما می تونه یه فرشته برای شما باشه ... FoxyTunes اکستنشنی هست که بوسیله اون قادر هستید بدون اینکه از فایرفاکستون یک لحظه هم خارج شوید می تونید تغغیراتی مثل عقب و جلو بردن آهنگ ، متوقف کردن و ... رو در پلیرتون اعمال کنید . همونطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید با نصب این اکستنشن دکمه های ضروری پلیر وارد فایرفاکس در قسمت زیری آن می شه :
شما بوسیله این دکمه ها می تونید موزیک پلیر خودتون رو کنترل کنید بدون اینکه از فایرفاکس خارج شوید . البته باید دقت داشته باشید که باید برنامه مورد نظرتون باز باشه و این برنامه فقط برای کنترل برنامه ای که شما با آن فایل هاتون رو پخش می کنید هست . بطور پیشفرض این اکستنشن قادر هست windows media player رو کنترل کنه . در صورتی که شما از یه پلیر دیگه استفاده می کنید کافیه روی دکمه سمت چپی ( نارنجی ) کلیک کرده و از بالای گزینه ها به گزینه Player بروید و در اونجا پلیر خودتون رو انتخاب کنید تا تنظیمات روی این پلیر انجام بشه . شما در این قسمت می تونید تنظیماتی زیادی انجام بدید که چه چیز هایی در این قسمت فایرفاکستون نشون داده بشه و یا حذف بشه ، همچنین قادر هستید ساعتی تعیین کنید که در این ساعت این برنامه با پخش موزیک به شما خبر بده و یا ساعتی تعیین کنید که پخش موزیک در این ساعت تمام بشه ! همچنین شما در این قسمت می تونید با کلیک روی گزینه " Open FoxyTunes Mini " این پلیر رو بصورت مستقل در بیاورد و حتی وقتی که در فایرفاکس نیستید هم می توانید از این برنامه استفاده کنید . البته توجه داشته باشید برای کار کردن این برنامه حتما باید فایرفاکس باز باشد ... یه قابلیت بسیار جالبی که این برنامه داره در اختیار گذاشتن اطلاعات موزیک به شما هست . کافیه روی دکمه ای که علامت موزیک داره برای چند لحظه موستون رو نگه دارید یا روی آن کلیک کنید ( از سمت چپ هفتمی ) . با این کار اطلاعات موزیک در اختیار شما قرار می گیره ، مثل تصویر زیر :
همونطور که در تصویر بالا می بینید شما می تونید در این قسمت آهنگ در حال پخش رو جلو عقب نیز ببرید . دکمه سرچی که در همین پنجره وجود امکانات بسیار جالبی رو در اختیار شما قرار می ده ، با کلیک کردن روی این گزینه می تونید از لیستی که باز می شه گزینه های متنوعی رو برای جستجو انتخاب کنید ، مطمئنا استفاده از این لیست می تونه خیلی جالب باشه مثلا پیدا کردن تصاویر و یا ویدئو های مربوط به همین خواننده ... این اکستنشن تا کنون بیش از 2.3 میلیون بار توسط کاربران فایرفاکسی دانلود شده که با این اوصاف یکی از پرطرفدار ترین اکستنشن های ساخته شده برای فایرفاکس هست . جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این اکستنشن می تونید به سایت سازنده آن مراجعه کنید . + آشنایی با قسمت های مختلف این اکستنشن بصورت فیلم + دانلود اکستنشن + چگونگی نصب اکستنشن روی فایرفاکس + تصاویری مختلف از این اکستنشن + دانلود اسکین برای این اکستنشن * این اکستنشن قابلیت نصب روی تمامی نسخه های فایرفاکس ، تاندربیرد ، موزیلا را دارا هست .

No comments: