Thursday, December 07, 2006

هات میل 10 ساله شد

سرویس ایمیل ماکروسافت ، هات میل ، 10 ساله شد . این در حالی هست که در دهمین سالگرد تولد سرویس Hotmail باید منتظر نابودی این سرویس باشیم . قرار هست Live جایگزین این سرویس قدیمی و محبوب بشه . در حال حاضر هات میل در رتبه دوم محبوب ترین سرویس های ارائه دهنده خدمات ایمیل بعد از یاهو قرار دارد ( با 228 میلیون یوزر ) . جالبه بدونید که این سرویس در ابتدا متعلق به ماکروسافت نبوده و بعد از 2 سال از فعالیت آن توسط ماکروسافت در سال 1998 با مبلغ 400 میلیون دلار خریداری شد . از نکات جالب توجه دیگه می شه به انتخاب این سایت به عنوان یکی از خطرناک ترین سایت های دنیا از نگاه پی سی ورلد و همچنین عنوان دهمین خرید بد تاریخ اینترنت از نظر seekingalpha اشاره کرد . در همین اواخر نیز فضای این سرویس از 250 مگابایت به 1 گیگابایت ارتقا یافته بود اما باز هم در مقابل 2800 مگابایت جیمیل کم بنظر می رسه ... در همین رابطه نظر سنجی آماده کردیم که می تونید با مراجعه به این صفحه به آن نظر خود را بگید و همچنین تا 48 ساعت در ستون سمت راست وبلاگ نیز نظر سنجی رو مشاهده می کنید . اگر سرویس دهنده ایمیل خوبی رو می شناسید در کامنت های همین مطلب بنویسید .

3 comments:

Anonymous said...

Gmail be nazaram behtarin servise email
hast .
baraye karbordhaye ghayre rasmi man az
www.walla.com
estefade mikonam. soratesh besiar khoobe
& 3GB ham faza besoorate FREE & bedoone
tabligh mide ..

Yasser kariminejad said...

خوب من خیلی وقته که از یاهو به جیمیل مهاجرت کردم ولی یکی دو ماهی هست که فکر می کنم بهتره چند تا سرویس دیگه رو هم تست کنم

سایت Walla رو تست کردم ، مهمترین مزیتش اینه که کاملا برای فارسی زبان ها مناسبه دلیلسش هم اینه که این سرویس اسرائیلیه و رسم الخط اسرائیلی ها هم مثل ایرانی ها راست به چپ

walla به خاطر وجود این پیش فرض از تمام رقبای ایمیلی برتره ، ولی ایراد هایی هم داره مثلا ممکنه در 2 تا3 درصد مواقع سایت برای لحضاتی بالا نیاد البته خیلی کم رخ میده ولی به هر حال مشکلیه که من باهاش مواجه شدم ، یک ایراد دیگری که این سایت داره اینه که گزینه ذخیره کلمه عبور نداره و اگر طبق روال عادی بخوای ازش استفاده کنی مجبوری هربار این کلمه عبور لعنتی رو وارد کنی که عذاب دهنده هست. ولی هنوزم فکر میکنم بعد از جی میل انتخاب خوبی است اگر با اسرائیلی بودنش مشکل نداشته باشی

یک سایت ایمیل دیگر که برای فارسی زبان ها مناسبه سایت Gawab هست. خوب این سرویس ربیه ، فضای خوبی میده و بیش از حد آژاکسیه ، وقتی میگم بیش از حد یعنی واقعا در حد تهوع آور
با این حال مهمترین مشکلی که من باهاش دارم اینه که این سرویس یک مقدار کنده و بدرد دیال آپ من نمی خوره ، شاید جی میل 5 برابر از جواب سریعتر باشه
مشکل بزرگتر این سرویس تبلیغ هایغیر قابل تحملشه که دست یاهو رو هم بعضی وقت ها می بنده

سی گیگز رو هنوز امتحان نکردم ولی دوست دارم به زودی یک مطلب در این موردبنویسم ، خوشحال میشم اگر بتونی سرویس های دیگری رو بهم معرفی کنی
OLLYO :)

Anonymous said...

اتفاقا من دیروز یاد اکانت هاتمیلم افتادم که هر چند ده روز یه بار برای این که آرشیو ایمیلهام نپره چکش میکردم. اما این چن وقته اینترنت درست و حسابی نداشتم و به همین خاطر مدت طولانیی بود که این کارو نکرده بودم. رفتم ببینم چه اتفاقی افتاده که دیدم همون اتفاقی که فکرش میکردم افتاده و اکانتم غیرفعال شده و آرشیوم پاک شده! به هر حال از یه نظر برام بد نشد: از یه کار بیخودی راحت شدم و حالا دیگه خیالم راحته که هاتمیل ندارم. جیمیل برام بسه هر چند اکانت یاهوم رو هم گاه گاهی یه نگاهی بش میندازم.