Tuesday, August 22, 2006

پیشنهاد همکاری ماکروسافت به موزیلا

فکر هر چیزی رو می تونستیم بکنیم غیر اینکه ماکروسافت در ساخت و توسعه فایرفاکس و تاندربیرد به موزیلا کمک کنه ! بله این خبر صحت داره و ماکروسافت طی یک پیشنهاد از موزیلا خواسته که در ساخت فایرفاکس و تاندربیرد برای اجرای هر چه بهتر در ویندوز ویستا کمک کنه . البته این مسئله جای تفکر داره و باید دید واقعا سودی برای ماکروسافت داره . با کمی فکر می فهمیم که این مسئله می تونه برای ماکروسافت خیلی مفید باشه چراکه مردم نمی دونند آیا برنامه ها روی ویندوز ویستا خوب کار می کنند یا نه و یکی از مشکلات ماکروسافت اینه که در این قسمت رضایت مردم رو جلب کنه و با توجه به اینکه فایرفاکس در دنیا بسیار پرطرفدار هست می تونه یه گزینه بسیار مناسب برای ماکروسافت باشه ... به هر حال باید ببینیم آیا این دو رقیب با هم مشارکت می کنند یا نه ، فعلا که موزیلا هیچ پاسخی به این پیشنهاد ماکروسافت نداده ... اطلاعات بیشتر رو می تونید در اینجا و اینجا بخونید .

6 comments:

Anonymous said...

مایکروسافت قبلا هم با موزیلا تعاملاتی داشته، چون لایسنس این آیکون نارنجی رنگ مربوط به فیدها (همون که مربعیه و شکل موج داخلش داره) مال موزیلاست و مایکروسافت هم میخواد از همین آیکون توی اینترنت اکسپلورر 7 استفاده کنه تا به نوعی یه جور استاندارد رو رعایت بکنه اجازه این کار رو از موزیلا گرفته بوده.

Anonymous said...

جالبه البته فکر کنم در ترجمه یه مقدار اشتباه برداشت کردید
این دعوت از تمام کمپانی هایی که برنامه های معروفی دارن میشه
در واقع مایکروسافت قبل از اینکه نسخه جدیدی از ویندوز رو ارائه بده یا به اصطلاح release candidate بیرون بده از این شرکت ها دعوت میکنه تا بیان و برنامه هاشونو تست کنن

Anonymous said...

عمرا
اصلا تو خواب هم اینو نمی دیدم كه یه روزی موزیلا بیاد با ماكروسافت همكاری كنه چه برسه به واقعیت
ولی در كل خیلی خوب و جالب می شد مثلا اگر ماكروسافت یه روزی می گفت آقا ما دیگه اینترنت اكسپلورر نمی سازیم و به جاش به تیم فایر فاكس می گیم كه بیاد و برای ویندوز فایر فاكس بسازه !!!

Anonymous said...

خیلی ببخشید استاد، ولی قطعن ماکروسافت نیست و مایکروسافت (یا با یک درجه اغماض میکروسافت) است

Anonymous said...

با عرض
سلام من وبلاگ
شما را لينك كرده ام
شما نيز اين كار را بكنيد
www.meet.blogsky.com

Anonymous said...

فکنم سر گوگل این وسط کلاه بره :-<