Saturday, July 22, 2006

10 دلیل برای استفاده از Google Suggest

روزانه کاربران بسیار زیادی در گوگل سرچ می کنن و اینکه چی سرچ می کنن می تونه برای ما جالب و مفید باشه . Google Suggest سرویسی از گوگل هست که اینکار رو انجام می ده . وقتی شما به بخش Google Suggest می روید هنگام نوشتن متنی برای جستجو گزینه هایی به شما بر حسب همون چیزی که نوشتید پیشنهاد می شه . برای مثال اگر حرف F را بنویسید از لیست باز شده گزینه هایی رو می بینید که بیشتر نتیجه و سرچ رو دارند و حرف آغازین اونا حرف f هست . حالا این سرویس چگونه می تونه به ما کمک کنه ؟

در اینجا ما به 10 دلیل زیر اشاره می کنیم شاید یکی از اینها به درد شما بخوره ...

1- خیلی موقع ها شما املای صحیح کلمه رو نمی دونید و با وارد کردن حرف هایی از اول اون می تونید در اون لیست حرف های بعدی و صحیح اونو پیدا کنید .

2- خیلی ممکنه پیش بیاد که شما می خواستید یه کلمه سرچ کنید ولی موقع سرچ یادتون نیست اون چیه و فقط می دونید که چند حرف اول اون چیه ... این سرویس می تونه شما رو در پیدا کردن اون عبارت کمک کنه ...

3- پیدا کردن موزیک های یک خواننده . با فرمول [name of the artist] lyrics شما لیستی از آهنگهای خواننده مورد نظر رو می بینید با این قابلیت که پرطرفدار ها اول هستند ...

4- پیدا کردن بهترین مدل گوشی تلفن همراه . کافیست نام کارخانه مورد نظر رو بنویسید و لیست رو مشاهده کنید . برای مثال با نوشتن nokia در لیست ما به ترتیب مدل های 6230 ، 6600 ، 6260 ، 6630 ، 7610 و ... رو می بینید . که این می تونه موقع خرید گوشی به شما کمک کنه ...

5- پیدا کردن مدل های معروف و پرطرفدار اتومبیل . کافیست در قسمت جستجو نام کارخانه مورد نظر رو وارد کنید تا در لیست مدل های معروف و محبوب رو ببینید . برای مثال با وارد کردن عبارت Porsche ما به ترتیب مدل های 911 ، Cayenne ، Carrera GT و ... رو دیدیم .

6- پیدا کردن فیلم های محبوب . اگه شما هم از اون دسته کسانی هستید که عاشق فیلم هستید و همیشه به دنبال فیلم های خوب می گردید می تونید با وارد کردن عبارت imdb و وارد کردن یکی یا دو تا از حرف اول حروف الفبا فیلم های محبوب رو ببینید . برای مثال بعد از وارد کردن عبارت " imdb m " ما فیلم Million Dollar Baby رو مشاهده می کنیم .

7- پیدا کردن سایت ، اگر سایت شما محبوب باشه . برای من جالبه شاید برای شما هم جالب باشه که بدونید خیلی از مردم یک آدرس رو در موتور های جستجو وارد می کنند . پس شما با وارد کردن سایت های مشهوری مثل download.com و یا linux.org پیشنهاد های جالبی مشاهده می کنید ...

8- اطلاعاتی راجع به یک برنامه . شما با وارد کردن اسم برنامه می تونید پیشنهاد های جالبی پیدا کنید ، با توجه به اینکه خیلی ها دنبال کرک یا سریال هستند ما بعد از وارد کردن عبارت photoshop c عبارت photoshop cs crack رو به عنوان پیشنهاد اول دریافت کردیم .

9- برگشت به زمان گذشته . با وارد کردن یک سال در این باکس شما پیشنهاد های جالبی می بینید . برای مثال ما مطلع شدیم فیلم noir در سال 1949 فیلم محبوبی بوده .

10 – پیدا کردن کلمات کلیدی . شما می تونید متوجه بشید مردم دنبال چه چیز هایی هستند و چی براشون جالبه . با دونستن این مطلب می تونید وبلاگ و یا وب سایت موفقی داشته باشید .

برای دستیابی به این سرویس ما راه حل های زیر رو پیشنهاد می کنیم :

1- به قسمت Google Suggest در سایت گوگل بروید .

2- اکستنشن Customize Google را نصب کرده و این قابلیت رو به صفحه اصلی گوگل اضافه کنید { فقط کاربران فایرفاکس } .

3- استفاده از Google Toolbar 4 برای اینترنت اکسپلورر و یا Google Toolbar 2 برای فایرفاکس .

4- استفاده از مرورگر فایرفاکس 2 (Bon Echo ) که این قابلیت رو در باکس سرچ بالاش بطور پیشفرض داره .

تگ : گوگل

1 comment:

Anonymous said...

salam. ba tavajjoeh be ike bbc farsi filtere, ye RSS khan e monaseb moarrefi konid ta beshe ba oon bbc farsi ro did. mesle mag.gooya.com/bbc-mirror.php man az "Omea Reader" estefadeh mikonam vali nemidunam chera kar nemikoeh.

mamnoon
kamalian |at| gmail |dot| com