Tuesday, May 16, 2006

سرویسی جدید از گوگل : Google Notebook

باز هم گوگل ، اینبار با یه سرویس عالی و جالب به نام notebook . این سرویس در حقیقت یه دفترچه برای شماست که می تونید به وسیله اون براحتی به هر چیز جالبی در وب بر می خورید در دفترچه یادداشت خود وارد کنید و با دیگران به اشتراک بگزارید و در آن جستجو کنید و .... کار کردن با این سرویس بسیار آسان هست . دوست داران فایرفاکس می تونند با استفاده از اکستنشنی که گوگل برای فایرفاکس درست کرده استفاده کنند . کار با این اکستنشن بسیار راحت ، سریع و آسان هست . کافیست شما ابتدا از اینجا این اکستنشن رو برای فایرفاکس نصب کنید . از این پس هر چیز جالبی که به نظرتون اومد رو می تونید سلکت کنید و روی متن ( عکس هم مجاز هست ) راست کلیک کرده و گزینه ( Note this ( Google Notebook رو انتخاب کنید . با این کار متن مورد نظر شما در دفترچه شما ذخیره می شه . برای مثال اگه به این عکس توجه کنید من متنی رو انتخاب کردم و روی گزینه مذکور کلیک کردم و همونطور که می بینید در پنجره ای که سمت راست باز شده این متن قرار گرفته . البته ممکنه برای بار اول این دفترچه کمی دیر باز بشه که می تونید بعد از باز شدن بر روی دکمه ( _ ) کلیک کنید تا در همون پایین بصورت کوچک شده بمونه . شما می تونید در همین پنجره کار های زیادی انجام بدین برای مثال پاک کردن و یا ویرایش متن انتخاب شده ، دیدن تمام یادداشت ها و ... . بعد از همه این کار ها می تونید به صفحه اصلی google notebook مراجعه کنید و در آن به جزئیات و قابلیت های زیادتری دست پیدا کنید . برای مثال پیغامی که من در مرحله پیش یادداشت کردم خیلی سریع در این صفحه ذخیره شده ( دیدن عکس ) . همچنین شما قادر هستید که در تمام دفترچه های ایجاد شده جستجو کنید . چیزی که مشخص هست اینه که جستجو از این طریق نتایج بسیار جالبی خواهد داشت ... به هر حال من که با این سرویس خیلی حال کردم ، شما رو نمی دونم ولی پیشنهاد می کنم حتما ازش استفاده کنید ... لینک های مرتبط : + آموزش این سرویس توسط گوگل + جواب به سوال های رایج راجع به این سرویس + صفحه اصلی مربوط به این سرویس + آموزش نصب اکستنشن در فایرفاکس * اگه می بینید در اینجا صحبتی از اینترنت اکسپلورر نشده برای اینه که من فرض رو بر این گرفتم که همچین مرورگری وجود نداره ...

3 comments:

Anonymous said...

ma ro ke too webgozar ozv kardi bashe
eshkal nadare amma migam
mitooni ye persiangig befresti?
are?
mamnoon

Anonymous said...

سلام.افتخار دهيد تا باهم تبادل لينك كنيم در صورت موافقت با ايميل آگاه سازيد.وبلاگ شما بزرگوار در اين صفحه ثبت خواهد شد
http://www.oshagh.com/component/option,com_weblinks/catid,24/Itemid,23

i Mechanical Engineer said...

اولالالالا بابا ما هم پرشين گيگ داريم هر كی‌بخواد بهش ميديم
yesterday