Saturday, October 21, 2006

رویای فردا را امروز تجربه نکنید !

به تازگی در سایت های معروفی آگهی با عنوان " رویای فردا را امروز تجربه کنید " می بینیم که نشان از فروش ویندوز ویستا می دهد . متاسفانه در این مورد اطلاع رسانی درستی نشده . دوستانی که می خواهند ویندوز ویستا خریداری کنند ( چه از اینترنت و چه از بازارهای کامپیوتری ) باید توجه داشته باشند که ویندوز ویستا هنوز نسخه نهاییش نیمده و نسخه RC2 نوعی بتا تلقی می شه . همونطور که ماکروسافت عنوان کرده این نسخه برای کاربران معمولی نیست و فقط برای تست و مشکل یابی عرضه شده و مطمئنا بعد از عرضه نسخه نهایی ویندوز ویستا تمام این نسخه ها از کار افتاده و این نسخه ها قابلیت آپدیت شدن ندارند و در آینده ای نزدیک این نسخه ها از طرف ماکروسافت بی ارزش تلقی شده و امکانات جدید به آن تعلق نمی گیرد . در ضمن به این نکته هم توجه داشته باشید که ویندوز ویستا نیز مانند XP نیازمندی شدیدی به آنتی ویروس داره و من واقعا متاسفم که چطور این دوستان با این اطلاعات این حرف رو زده اند حرفی که حتی یه کاربر معمولی با کمی تفکر هم می تونه بفهمه ... . البته در آخر بگم ما منکر ویندوز ویستا نمی شیم و عنوان می کنیم نسخه های بتای ویستا بهترین بتا هایی بوده اند که ماکروسافت تا به امروز آنها رو ارائه داده و ارزش تست رو هم داره ، فقط تست ...

13 comments:

Anonymous said...

واقعا براشون متاسفم . ممنون از شفاف سازیتون ! راستی بابت کد ها ممنون
محسن

Anonymous said...

سلام.
راستش با گفته هاتون کاملا مخالفم چون کسی که این تبلیغ رو گذاشته خودشم گفته که رویای فردا را امروز تجربه کتید. بعدشم فکر کنم شما فرق آر سی رو با بتا نمیدونید ! به گفته خود مایکروسافت 90 درصد این آر سی همون اورجیناله پس ارزششو داره که بخریم و تا وقتی که نسخخه اصلی این ویندوز میاد عادت کنیم .
مرسی

Anonymous said...

بعدشم شما گفتی که آنتی ویروس میخواد اگه یه چرخی تو اینترنت میزدی میفهمیدی که آنتی ویروس هم برای ویستا اومده از جمله نورتون و پیسی سیلین

Anonymous said...

دوست عزیز
من همیشه از مطالب وبلاگ شما لذت می برم. در مورد این تبلیغ الان تبلیغ رو دیدم راستش چیز عجیبی نبود. تا اون زمان که من یادم میاد توی ایران همیشه از این تبلیغها بود. کافی بود بری بازار رضا یا پایتخت تا ببینی زده ویندوز جدید رسید و بعد نوشته لانگ هورن!!! یا خیلی چیزهای جدید. این تبلیغم با توجه به محیط اونجا چیز عجیبی نیست.

Navid said...

دوست دومی که کامنت گذاشته :
فکر کنم شما درست متن رو متوجه نشدی . یه بار دیگه بخون . در مورد آنتی ویروس ما همین حرف رو زدیم که ویستا هم آنتی ویروس لازم داره ولی عنوان شده که نیازی به آنتی ویروس نداره ;)

Anonymous said...

با وجود Windows Defender فکر نمیکنم نیاز داشته باشه... راه درستی‌ را انتخاب نکردی دوست عزیز ...

Anonymous said...

agha rast mige navid in antivirus hamoon onecare hast ke majmooe amniaty va antivirus kamel fekr nakonam bashe faghat spyware ... taze fekr nakonam sherkataye aminaty ejaze bedan antivirus bezare microsoft.

Navid said...

daghighan hamin tore , windows defender ye anti spy ware hast , va windows one care antivirus hast ke gharar nist dar in system aamel gharar begire , va gharare be soorat e joda be foroosh berese <<

Anonymous said...

کاملا حرف ایشون درست هست . من کاملا با شما موافقم .

Anonymous said...

اولاً:

در صفحه فروش ویندوز ویستا به وضوح و چندین باز ذکر شده که این نسخه RC2 هست و من جائی نمی بینم اونها اسمی از نسخه نهایی برده شده باشند ! حالا شما رو چه حسابی حدس زدید این نسخه نهایی هست دیگه خدا می دونه .. در ضمن شما اشتباه می کنید RC2 با بتا خیلی فرق داره !!! لطفآ قبل از متهم کردن دیگران در این مورد بیشتر مطالعه کنید.

دوماً:

شما درست می گید "حتی یک کاربر معمولی هم می تونه بفهمه که هر سیستم عاملی نیاز به ویروس یاب داره" اما ظاهراً شما عجله کردید چون این یکی از شعار های مایکروسافت هست که "افزایش امنیت ویندوز بدون نیاز به نصب هرگونه ویروس یاب" می دونید چرا ؟! چون هر کاربر عادی می دونه که در ویندوز ویستا، مایکروسافت قصد استفاده از sdsjl سیستم های امنیتی مانند Windows OneCare/Defender رو داره و به کاربران پیشنهاد می ده از محصول این شرکت بجای نصب برنامه های جانبی استفاده کنند. باز برای یادآوری می گم، لطفآ قبل از متهم کردن دیگران مطالعات خودتون رو بیشتر کنید.

Anonymous said...

Hala shoma azizan felan az in xp ke sar ta tahesh irade & moshkel dare estefade konid ta vista biad...

Taze bad az inke final versione vista biad momkene koli irad dashte bashe ke be moroor microsoft bayad halesh kone.

Hamin win xp ta 2 saale avalesh hamash irad dasht & microsft hamash updatesh mikard ta masalan dorost she.

Ta alan ham win xp koli irad dare.

Dar zemn ba installe firewall & antivirus moshkele amniatie windows hal nemishe.

1000 ta rah baraye hack kardan hast.

Shoma tanha kari ke mitoonid bokonid ineke virus ya har chi ke fekresho bokonid ro shenasaee & pakesh konid.

Amniate shoma ba Ba 1 antivirus & firewall tamin nemishe.

Windows vista sale avalesh ke biad hamash teste ke hame sherkata bebinan chejooriyea.

Hala mikhayd ba hamin rc ya beta ya har chi ke microsoft dade risk konid.

Microsoft software haaye ALPHA ya FINAL version esh koli eshkal dare & hamash update mikone, dige che berese be in charandiate azmayeshish.

Man bad az inke vista oomad 1 sal sabr mikonam, age moshkele khasi nadasht, installesh mikonam.

Felan az in IE 7 & WMP 11 maskhareye microsft lezat bebarid, ta vista ham biad.

Anonymous said...

به این می‌گن از آب کره گرفتن ... ولی خب بعضیا خیلی عجله دارن که همه چیزو زود تر از وقتش تجربه کنن
امیدوارم سرشون به اون محکمیا به سنگ نخوره

Anonymous said...

Dar zemn kheili havasetoono jam konid ke in Key-Gen Ya Pachter Ya har chi ke vase unlock kardane software ha migirid trojan nadashte bashe...

Aksaran virus ya trojan daran.

Va taa alan behtarin antivirus male SYMANTEC NORTON ANTIVIRUS 2007 Version 14 hast.

Be rahati mitoonid updatesh konid & hata mitoonid az sitesh ham trial versionesh ro download konid.

1 bar installesh konid mifahmid.

Elate inke sorate system ro mikeshe paaeen ineke kheili ghavi hame chi ro check mikone.