Saturday, October 14, 2006

شما فایروال خوب می شناسی ؟

یه زمانی از kaspersky internet security استفاده می کردم ، خودش فایروال خوبی داشت تا زمانی که یسری مشکلات برای سیستم ما پیش آورد ( آنتی ویروسش ) که مجبور شدم پاکش کنم . برای آنتی ویروس nod32 رو جایگزین خوبی شناختم و برای فایروال outpost . همه چیز خوب بود ولی یه مشکل بزرگ وجود داشت و اونم سنگین بودن فایروال outpost ( با توجه به سیستم ما ) . چاره ای ندیدم جز اینکه یه جانشین دیگه براش پیدا کنم . شنیده بودم که zone alarm جدید چیز خوبیه ولی بعد از نصب سیستم بالا نیمد و ما مجبور شدیم در حالت safe mode پاکش کنیم ، سایتی هست که فایروال هارو تست می کنه ، بنابراین بهترین فایروالی که معرفی کرده بود رو دانلود کردم به نظر چیز بسیار خوبی می اومد ولی یه مشکل بزرگ داشت و اونم این بود که به هر فعالیتی گیر می داد و سوال می پرسید و این عمل در ثانیه چندین بار تکرار می شد ! خلاصه گشتیم تا رسیدیم به فایروال kerio . از نظر قدرت چیز بسیار خوبی هست ولی از اونجایی که هیچ چیز بدون مشکل نیست اینم یه مشکل داشت و اونم نبود کرک مناسب بود ، ولی امروز کرکش رو پیدا کردم ! اگر شما هم مثل من دنبال یه فایروال خوب ، سبک و قوی می گردید پیشنهاد می کنم از kerio استفاده کنید ، فقط هنگام نصب دقت داشته باشید که گزینه simple mode رو انتخاب کنید تا سوال زیادی از شما نپرسه و خودش بهترین گزینه رو انتخاب کنه . جهت سهولت کار آخرین نسخه رو به همراه کرک با حجم 7 مگابایت آپلود کردم که می تونید از لینک های زیر دانلود کنید : - دانلود ( پرشین گیگ ) - دانلود ( گوگل پیج ) - تصاویری از محیط برنامه + اضافه شد : یکی از قوی ترین نقاط قوت این فایروال بخش حذف کردن تبلیغات از روی صفحات وب هست . با این کار سرعت لود شدن سرعت صفحات وب شما بسیار بالا می ره . قدرتی که این بخشش داره رو من در هیچ برنامه دیگه ای ندیدم ، حتی با فایرفاکس هم سازگاری کامل داره ! تنها مشکلی که داره اینه که عکس های آپلود شده در پیکاسا رو هم می بنده ( همینی که ما تو ستون کناری وبلاگ داریم ) .

13 comments:

Anonymous said...

با سلام قرار دادن آلبوم عصرونه خیلی کار زیبایی بود من یک سوال درباره ی برنامه ی myproxy داشتم شنیدم فیلترشکن خوبیه شما در این زمینه اطلاعی دارید؟

Anonymous said...

شما نمیدونین بلاگرولینگ چه بلایی سرش اومده ؟؟؟؟؟؟؟

Anonymous said...

سلام رییس جان!
نظرت راجب blackice چیه؟
من که عاشقش هستم!انتی ویروسم کسپراسکی و فایروالم هم بلک ایسه
در ضمن بنظرت اگر یروز گوگل کل سرویس هاشو برای ما ببنده چی میشه؟
چقدر خفن میشه!

Navid said...

والا این احتمال که گوگل سرویس هاش رو بطور کامل ببنده در حد صفر هست به دلیل مسائل حقوقی که براش پیش میاد ولی اگر یکروز این اتفاق بیفته مطمئنا ما یه لیست کامل از جایگزین های محصولات گوگل آماده می کنیم !
با بلک آیس کار نکردم ولی امروز تعریفاتی ازش شنیدم . حتما یه بار تستش می کنم ;)

Anonymous said...

هووم طبق قوانین تحریم ایالات متحده میتونه این کارو بکنه!یه سر به سایت فارسی وزارت امور خارجه امریکا بزن !
ولی فکر نکنم انجینی مثل گوگل در زمینه سرچ بشه پیدا کرد واقعا اسپایدرهای فوق العاده ای داره!
من که هیچی مثل اون پیدا نکردم

Anonymous said...

man bazi vakhta fek mikonam ke shoma che hoseleii darin ke in weblog ro enghad ghashang dorost kardid va kheili aali up-to-date mikonin.. bayad begam vaghean affarin.. karet doroste!!! :-)

- khanande hamishegi webloget

Anonymous said...

سلام .. مرسی بابت معرفی این فایروال. چون من قبلاً با زون آلارم کار کردم. خیلی سیستم کند می شد و آخرین بار هم یادم میاد که اصلا نمی تونستم در فاروم ها به دلیل خروج دایمی از سایت فعالیت بکنم.
اما می خواستم بگم که لینک ها در دو خرابه. دومی تنها 2 مگ هست و ناقصه و ارور می ده. ممنون می شم که اصلاح بفرمایید. موفق باشید.

Anonymous said...

salam ...
Ye soal ... man ghablan az corbis.com ax haye mozo i migereftam .. vali nemidonam che bala i saresh omade ..
siti mesle on site baraye ax haye mozo i okhob soragh darid ?

Anonymous said...

سلام
من یه زمانی مشتری پرو پا قرص این کریو بودم اما این فایروال با بعضی از نرم افزارها بر روی برخی سیستمها تداخل ایجاد میکنه و مشکلات خفنی ایجاد میکنه ( صفحه آبی ویندوز !! ) توصیه میکنم با فایروال دیگری کار کنید.

Anonymous said...

آقا من داشتم تو برنده های گوگل میگشتم یه اسم ایرانی پیدا کردم با یه خورده عکس .
اگه حال داری بگرد ببین این بنده خدا کجایی هست !!
بای
Aidin Kashigar, Canada
آیدین کاشیگر
http://www.gisuser.com/content/view/9911/

Navid said...

سایت عکس خود زیاده ولی معمولا فیلتر هستن ولی این فیلتر نیست :
http://www.deviantart.com/
=================================
لینک خراب نیست . با دانلود منیجر دانلود کنید .
=================================
من که تا حالا با این فایروال به مشکلی بر نخوردم . قبلا هم بدون مشکل بود .
---------------------------------

Anonymous said...

لطفا یک آنتی ویروس خوب نیز معرفی بفرمائید.
با سپاس فراوان

Navid said...

تو متن اشاره به 2 تا آنتی ویروس خوب شده ولی اطلاعات بیشتر ور می تونید در آدرس زیر بخونید :
http://asroone.blogspot.com/2006/09/blog-post_04.html