Friday, January 19, 2007

مشکلات فایرفاکس

تا حالا کم در مورد مزایای فایرفاکس ننوشتیم . اما اینبار می خواهیم به مشکلاتی که این مرورگر داره بپردازیم . در زیر تعدادی از این مشکلات رو میاوریم ، اگر شما هم مشکل خاصی دارید که در زیر گفته نشده در قسمت کامنت ها بگید : - مصرف زیاد رم و سنگین بودن : بله ، این مرورگر سنگینه . یکی از بزرگترین ایرادهایی که از این مرورگر گرفته می شه همینه ، البته موزیلا همواره سعی در سبکتر کردن این مرورگر داره بطوری که نسخه 1.5 نسبت به 1 و 2 نسبت به 1.5 سبکتر شده . - لود کردن صفحات : فایرفاکس صفحات رو خیلی بهتر و سریعتر از اینترنت اکسپلورر لود می کنه ، اما از اونجایی که کاربران این مرورگر دوست دارند در همه زمینه ها بهترین باشه پس چرا باید سرعت لود صفحات در این مرورگر کمتر از اپرا باشه ؟ پس این یه مشکله ! - حالت آفلاین : معمولا شما برای دیدن صفحاتی که قبلا بصورت آنلاین دیدید در فایرفاکس به مشکل برمی خورید . این مشکل از اولین نسخه فایرفاکس وجود داشته ولی با وجود بهبود در هر نسخه هنوز هم مشکل پا برجاست . - دانلود منیجر : در دانلود منیجر این مرورگر دکمه ای به نام pause وجود داره که به نظر تزئینی میاد چون این دانلود منیجر از resume پشتیبانی نمی کنه . این بزرگترین مشکلاتی بود که به چشم میاد . اگر شما هم مشکلی دارید حتما مطرح کنید چون قصد داریم علاوه بر راه حل برای مشکلات بالا راه حل هایی هم برای مشکلات شما در پست آینده با عنوان " رفع مشکلات فایرفاکس " بدیم .

16 comments:

Anonymous said...

به جز این مشکلاتی که اسم بردی پیش اومده که با هنگ سیستم کل History فایرفکس پاک شده.یا اینکه با هر بار اومدن فایرفکس بالاتر بعضی از اکستنشن های ورژن قبلی برای ورژن جدید بلااستفاده میشه.نمی دونم این مشکل رو باید از طرف فایر فوکس بدونیم یا از طرف سازنده اکستنشن.؟!

Anonymous said...

مدت زمانی که فایرفاکس برای باز شدن داره خیلی زیاد و اذیت کننده است
بیشترین اعصاب خودیش فکر کنم همین باشه
البته مشکل افلاین خدا را شگر خیلی بهتر شده

Anonymous said...

در مورد زمان لود صفحات اپرا اوله. در مورد استفاده از رم هم حرفتون درسته. اما در کامپیوتر من فایرفاکس زودتر از اینترنت اکسپلورر باز می‌شه.
ضمناً اگر صفحه جاوا اسکریپت سنگین داشته باشه، اینترنت اکسپلورر به طور فجیعی رم و سی‌پی‌یو می‌گیره و در این زمینه باز اپرا اوله.
در ورژن ۳ فایرفاکس، سیستمی که برای نشون دادن عکس استفاده می‌کنه به کل عوض خواهد شد، و کلی از مصرف رم و سی‌پی‌یو کم خواهد شد.

Anonymous said...

در مورد زمان لود صفحات اپرا اوله. در مورد استفاده از رم هم حرفتون درسته. اما در کامپیوتر من فایرفاکس زودتر از اینترنت اکسپلورر باز می‌شه.
ضمناً اگر صفحه جاوا اسکریپت سنگین داشته باشه، اینترنت اکسپلورر به طور فجیعی رم و سی‌پی‌یو می‌گیره و در این زمینه باز اپرا اوله.
در ورژن ۳ فایرفاکس، سیستمی که برای نشون دادن عکس استفاده می‌کنه به کل عوض خواهد شد، و کلی از مصرف رم و سی‌پی‌یو کم خواهد شد.

Anonymous said...

یکی از مشکلاتی که در نسخه 2 اضافه شده اینه تعداد تب ها در یک صفحه محدود شده
تو نسخه 1.5 هرچقدر تب باز میکردی تو صفحه اول میموند
ولی الان تب ها از یه دعداد که بیشتر میشه از صفحه خارج میشه

Anonymous said...

تو خيلي سايتا اسکريپتش رو نميشناسه
نمونش توي سايت sms2him کانترش کار نميکنه
يا مثلا توي وبلاگهاي پارسي بلاگ نميشه کامنت گذاشت

Anonymous said...

در ورژن 2 فاير فاکس هر تب مستقلا دکمه بستن تب داره که شايد برای رقابت با اینترنت اکسپلورر باشه ولی من با حال قبلی در ورژن 1.5 راحت تر بودم که برای همه تب ها يک دکمه بستن در سمت راست وجود داشت. چون احتمال بسته شدن اشتباهی تب ها وجود نداشت و لازم نبود برای بستن يک صفحه کلی دنبال دکمه بستن اون بگردی . لااقل بهتره اين امکان انتخابی بشه

Anonymous said...

به نظر من هم مهمترین مشکلش
مدت زمان بازشدن این برنامه ست

Anonymous said...

آقا مهرداد
راه‌های زيادی برای رفع اين مشكل وجود داره و يكی‌اش نصب اكستنشن TabBrowser Preferences هست. البته مستقيماً می‌تونی از توی about:config هم حداقل عرض Tabها رو كم كنی (با استفاده از دو تا key: يكي browser.tabs.tabClipWidth و اون يكی browser.tabs.tabMinWidth)
آقا علی‌رضا
اين ايراد فايرفاكس نيست. ايراد كدنويسی صد تا يه غاز اين جور سايت‌هاست كه طراحانشون تا حالا اسم فايرفاكس رو هم نشنيدن و فرق اينترنت با اينترنت‌اكسپلورر رو نمی‌دونن
من هم يك مشكلی ديده‌ام و توی ويكی فايرفاكس 3 هم گفته شده. اون مشكل، عوض شدن كاراكترهای فارسی توی آدرس‌هاست. وبلاگ‌های وردپرس رو ديده‌ای چه شكلی آدرس می‌دن!؟ دردسر داريم با اين‌ها

Anonymous said...

بسياري از كدهاي جاوااسكريپت رو ساپورت نمي كنه كه واقعا مصيبته....

Anonymous said...

یکی از مشکلاتی دیگه هم داره اینه که وقتی کامپیوتر ری استارت میشه فایرفاکس به هم میریزه و مثل این می مونه که تازه نصبش کردی. همه چی ری استارت می شه!

Anonymous said...

یک مشکل بزرگی که داره در هنگام دانلود هست یعنی اگر شما در حال دریافت فایل باشی و دیسکانکت بشی و دوباره بخواهی اونو بگیری یک لحظه مثلا باز میکنه و بعد هم میزنه Done ! و

Anonymous said...

به نظر من چند تا عیب داره
یکی این که وقتی روی یک تب کنترل کلیک می ‌کنی می ره آخر سر و کنار بقلی باز نمی شه در حالی که اینترنت اکسپلورر و اپرا اینجوری نمیستند
اپرا و زوم داره ولی فایرفاکس فقط متن رو درشت می کنه
با اپرا می شه با کلید اف ۱۲ پراکس رو موقتاً فعال و غیرفعال کرد ولی فایرفاکس این رو نداره و تعویض پراکسی واقعاً مصیبته
کلاً باید ببینن اپرا چی داره
همون رو درست کنن

Anonymous said...

kahste nabashid. nazar khahiye khobiye.
dar hengame resite nagahani va baz bodane fire fox kole cash pak mishe . 2 az scrool style ke kheili masrafe balai to tarahiye web pagha dare poshtibani nemikone ke in style tavasote amoo bill afaride shode.page range google tollbar dar roye har tab khob kar nemikone ke in moshkele eshterakiye google va mozilla hastesh. work offline va system riestart va baghiyeye chizharo ham ke dostam goftan. dar akhar az kam kari dar poshtibaniye css va js naraziyam. fekr konam in moshkele tarahan va karbarane web bashe ke dar iran va baghiye keshvarha az firefox estefade mikonan. in mororgar be khatere in ke aks ha va kolan mohtaviyate safehat ro ta load nakone amale loading safharo tamom nemikone fekr konam be hamin khater enghadr to dele ma dial upiha ja baz karde.dar kol vaghean khobe be in sahrt ke iradate vaghean jozee baghi monde ro tashih kone ta in ke be fekre ezafe kardane emkanati bashe ke shayad onha ham shamele hamin iradate jozee bashe. ba tashakoor az tamame kasani ke dar in nazar sanji sherkat kardeand. morteza morteza* *hotmail* *com

Anonymous said...

من بیشترین مشکلی که دارم با فایرفاکس گرفتن رم بیش از حد و فضای فایل موقتی روی هارد هست. گاها به دویست مگابایت رم و چیزی بیش از سیصد مگابایت بر روز هارد دیسک می رسه.

به وضوح می تونم بگم که توی زمینه مدیریت حافظه بسیار بد عمل می کنه و به نظرم فایرفاکس نسخه دو حتی بدتر از نسخه یک و نیم شده توی این قضیه.

مشکل بعدیش که البته در فورومهاش هم بحث شده و راه حل هم داره ولی راه حل هاش سخته و گاها احمقانه اینه که عناصر گرافیکی و یا منوهاش رو به راحتی نمیشه دست کاری کرد . مثلا یکیش همین طول باکس قسمت جستجوش هست که بسیار کوچیکه و باید برای بزرگ کردنش از ترفند استفاده کرد.

Anonymous said...

به نظرم مشكل لود اوليه يعني زمان اجراش بيشتر توي چشم ميآيد