Monday, March 27, 2006

این فایل چیه ؟

تا حالا شده به فایلی برخورد کنین که ندونین این فایل چیه ؟ برای من که زیاد اتفاق افتاده . دونستن اینکه یه فایل چی هست کاربرد زیادی داره مثلا می تونید بفهمید که این فایل برای چه برنامه ای است و یا با چه برنامه ای پخش می شه و یا اینکه این فایل در چه سطحی از امنیت هست . آیا این فایل تروجان هست یا نه و ... امروز با سایتی آشنا شدم که خیلی مفیده و کارش اینه که به شما بگه این فایل چی هست ، سطح امنیتیش چقدر هست و ... کافیست شما پسوند فایل مورد نظر خود را وارد کنید تا توضیحاتی در مورد این فایل دریافت کنید . برای مثال من پسوند " cdr " را وارد کردم که مخصوص برنامه کورل دراو است و این نتیجه کار من بود :
cdrCorelDRAWThe file extension for the Corel Draw Vector drawing file, and for the Raw Audio-CD data file.
سایت جالبه و کار کردن باهاش بسیار راحت هست و حتما یه روزی به درد می خوره . در ضمن این سایت فعلا فقط پسوند های مربوط به ویندوز رو می شناسه .

No comments: